Harjakt i Ritjä med Selma!

2013-11-20 | 10:59:00 | Kategori: Harjakt | 0 kommentarer

I morse vaknade jag av att det ringde på mobilen, det var Gert som ringde och berättade att det hade blivit upptag, Selma hade fått upp och drev nu hare. Ni vet säkert hur det känns att få ett sådant samtal och ni vet att ni inte kan fara ut. Precis den känslan fick jag, haha. Men till helgen är det min tur att fara ut och då är det Sally som ska få motionera hararna.

Snart är det även dags för unghundskampen för hamiltonstövare, ni med en hamiltonstövare som är under 4 år får starta och vara med. Se mer information här unghundsmästerskap 

 

 Vi kommer att starta Selma men kommer göra ett rörligt elitprov då vi enbart väljer en dag som vi räknar med. Jag vet inte hur det blir för Buspersgårdens Signe och Sixten om de också ska vara med och starta. Det återstår att se.

 

Snön lyser med sin frånvaro här i Dalarna både på Sollerön och i Falun där jag befinner mig just nu. Så vem vet det kanske blir barmarksprov här när unghundskampen går av stapeln första helgen i december.

 

 

 
 

Skitjakt på er som får vara ute och jaga

//Johanna 

Kommentarer från er läsare.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




<