Skare till helgen?

2014-02-20 | 16:45:00 | Kategori: Allmänt | 0 kommentarer
Jag ber om ursäkt för den dåliga uppdateringen, ser att många har besökt bloggen den senaste tiden och det är riktigt roligt. Jag har haft fullt upp med min skola och praktik, så kvällarna och helgarna har gått till att plugga. Men det ska jag försöka att ändra på nu.
 
Jag skrev ingenting om slutresultatet på elitprovet i Hedesunda, Selma hade otur kan man säga. Efter några timmar med sökrundor kom hon äntligen på slag på söndags förmiddagen, hon arbetade på slag i cirka 20 minuter innan upptaget kom. Gert och provdomaren såg haren i upptaget så drevdjuret blev konstaterat. Selma drev runt en minut innan hon började agera konstigt skällde grovare och lät frustrerad. Provdomaren och Gert följde Selmas arbete på pejlen och såg att Selma stod stilla på samma område en längre tid. Det gick fram till dit Selma var och hon stod vid en stor sten och ylade och grävde i sin förtvivlan för att komma efter haren. Så kan det gå,
På lördagen fick en annan hund även upp en hare på samma område och den kröp också ner under samma sten, så den haren blev inte godkänd som jaktprovshare haha. Selma fick ett hardrev på 1 minut och det varade i 150 meter. Haha vad kan man säga, det är bara att skratta åt situationen nu när hon bara hade ett tredjepris första dagen.
 
Rubriken på inlägget lyder "Skare till helgen?" och jag hoppas innerligt att det inte blir skare. Eftersom Gert, jag och hundarna ska åka upp till Jämtland (Oviken) för att jaga. Vi ska bo och jaga med Sven-Olof Nilsson som är vän till hela Familjen Flinta. Vi hoppas att Jämtland bjuder på fint väder och bra jaktförhållanden men ingen skare så att hundarna inte skadar sig. Men det återstår att se. 
 
Hoppas att ni ta vara på de sista jaktdagarna för den har jaktsäsongen och att föret är så att det går att jaga.
 
 
 Finaste Sally på vår långpromenad på förmiddagen idag!
// Johanna
 
Kommentarer från er läsare.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




<