Julharen bärgad

2014-12-20 | 17:38:37 | Kategori: Harjakt | 0 kommentarer
I torsdags var jag Gert och Buspersgårdens Selma ute och jagade tillsammans med Gunnar Karsbo och Buspersgårdens Sixten. Selma och Sixten släpptes på olika sidor av ett berg. Sixten var först av syskonen med att ta upp en hare. Men cirka 40 minuter senare kom Selma på slag och kort där efter blev det upptag. Bägge hundarna drev samtidigt och dreven ekade mellan berget. Som uppfödare känns det riktigt underbart att få höra två hardrev av hundar från ens egen uppfödning som driver hare samtidigt. Jag slår vad om att Sally såg ner på oss uppe i himlen och var nöjd med sina valpar. Det var en mycket trevlig dag i skogen. Vi sköt även årets julhare, en stor hona som Selma drev.
 
 
 
 
Gunnar Karsbo, Buspersgårdens Sixten och Gert
 
Fina Sixten.
Fina Selma.
 
 
Finaste djuret i skogen enligt mig. En vit skogshare. 
 
Första haren som jag har tagit ur. Måste erkänna att jag lyckades ganska bra.
 
 
Tack för en supertrevlig dag i skogen.
 
/Johanna 
Kommentarer från er läsare.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




<