Årsmöte i Flen 17 Maj 2014

2014-05-20 | 21:02:46 | Kategori: Allmänt | 0 kommentarer
Årsmötet för Svenska Hamiltonstövarföreningen 2014 var i Flen och hölls på idrottsgården. Eftersom utställningen drog ut på tiden och jag hade i uppdrag från Svenska Hamiltonstövarföreningen att knäppa kort på alla hamiltonstövarna som deltog på utställningen kom vi (Evert, Christer, Magnus och jag) lite sent till föreläsningen som Kjell Andersson, som är genetiker från SLU höll i. Kjell pratade om hur det såg ut för rasen i dagsläget och även hur det har sett ut tidigare. Väldigt intressant föreläsning dock var jag rätt trött efter att ha gått upp kvart i tre på natten och sedan suttit ute i solen hela dagen.
 
Jag blev dessutom lite chockad eftersom Gunnar och Sonya Karsbo var med på mötet och middagen. Jag hade inte en aning om att dom skulle vara där. Roligt att "alla" Buspersgårds-ägarna deltog på årsmötet och middagen. Den enda som saknades var uppfödaren själv Gert. Gunnar och Sonya var där eftersom Buspersgårdens Sixten blev vinnare av Unghundskampen och skulle därför tilldelas ett pris. Ett väldigt vackert pris om jag får uttrycka mig. Även jag fick ta emot ett pris för uppfödning av Buspersgårdens Sixten. 
 
 Buspersgårdens Sixtens diplom 
 
Priset som han tilldelades. 
 
Gunnar och Sonya Karsbo
 
Även jag blev tilldelad ett hederspris av Svenska Hamiltonstövarföreningen. Jag blev väldigt chockad men samtidigt väldigt glad när jag fick kliva upp och ta emot ett pris för mina insatser som jag har gjort föreningen. Kul att det man gör uppskattas!
 
 
Tusen tack för en trevlig kväll och det är alltid lika roligt att träffa nya människor som delar samma intresse som en själv.
 
 
// Johanna
 
 
Kommentarer från er läsare.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




<